Cilj svake proizvodnje je prezentacija i prodaja proizvoda na tržištu. Isti princip odnosi se i na vino. Cijeli prodajni proces uključuje pripremu prodajnog prostora (prostorija za degustaciju u sklopu vinarije) i samih boca, primanje kupaca, odnosno posjetitelja, prezentaciju cijele vinarije i svakog vina u ponudi (uz opis svih bitnih informacija o vinu), pripremu opreme za degustaciju (čaša) i konačno samu prodaju.
Edukacija
Prodaja vina
Priprema prostora
Prije dolaska kupaca (posjetitelja) prostori unutar i oko vinarije trebaju se primjereno urediti. Vizualni dojam je bitan prije prodaje, a u ovom slučaju uredna i čista vinarija te prodajno-prezentacijski prostor pomažu u stvaranju očekivanja kvalitetnih vina.
Komunikacija s posjetiteljima i njihov doček obavlja se profesionalno, ljubazno i uslužno. Općenito predstavljanje vinarije i upoznavanje s prostorijama može se obaviti već prilikom dolaska. Početna dobrodošlica i komunikacija ulijeva povjerenje u kvalitetu proizvodnje vina te povećavaju želju posjetitelja za degustiranjem svih vina.
Priprema vinskih boca - vina
Određena vrsta vina zahtjeva i različitu pripremu prije degustacije. Tako se pjenušci poslužuju na temperaturi od 6–8°C, bijela vina od 8-12°C, ružičasta od 12-14°C, a crvena (crna) vina od 14-18°C. Također, razlikuju se i čaše koje se koriste za određeno vino. Osnovni pribor za degustaciju sastoji se od čaša, vadičepa, ubrusa (za brisanje grlića boce prije i nakon vađenja čepa), tanjurića za pluto i omota oko grla boce (radi sprječavanja podlijevanja prilikom točenja).
Postoji i nekoliko osnovnih pravila za degustiranje vina. Vino mora biti odgovarajuće temperature, prostor neutralnog mirisa, čaša za degustaciju mora biti čista, bezbojna i prozirna, radi vizualnog dojma boje vina. Ako je za degustaciju predviđeno više vrsta vina, redoslijed treba prilagoditi od vina blažeg okusa prema onim jačeg. Zato se u pravilu redom degustiraju: bijela vina, ružičasta, crvena te na kraju pjenušci ili desertna vina.
Koje su temperature posluživanja za različite vrste vina?
Predstavljanje vinskog gospodarstva
Prije prezentacije i degustacije samog vina potrebno je posjetiteljima predstaviti i glavne značajke vinarije, vinograda, specifičnosti sorti grožđa koje se uzgajaju i glavne informacije njihove povijesti. Predstavljanje palete vina te njihove karakteristike i kvalitete kvalitetan je uvod u cijeli doživljaj. Konačno, visoka razina tehnologije, stručnog, odnosno znanstvenog pristupa, kao i metode i tehnike proizvodnje vina (od grožđa do boce) ulijevaju povjerenje svakom potencijalnom kupcu.
Osnovni pribor nije dovoljan za prezentaciju i profesionalno degustiranje vina. Za tu priliku često pravilo je posluživanje određene hrane (kao sredstva za čišćenje nepca), obično u obliku samoposlužnog dijela u prodajnom prostoru. Koriste se jednostavna predjela, koja se lako drže i jedu ubrusom, poput sira, svježeg voća, kruha i suhomesnatih proizvoda.
Stručno znanje i odlično poznavanje ponuđenih vina neophodno je prilikom posluživanja potencijalnih kupaca. Sva osjetila, vid, njuh, okus, sluh (mjehurići kod pjenušca na primjer) moraju prilikom degustacije biti zadovoljena, po mogućnosti oduševljena. Uz sve navedeno opravdano je očekivati uspješnu prodaju te novog vjernog kupca.
Kviz
Testirajte svoje znanje
Kako biste provjerili koliko ste dobro usvojili znanja o prodaji vina, riješite kviz i pokažite da ste upravo vi savršen kandidat za pomoćnog podrumara.